Find en af kommunens andre hjemmesider

Flere af Ikast-Brande Kommunes institutioner og afdelinger har egen hjemmeside. Du kan finde dem her ved først at vælge emne og derefter vælge den hjemmeside, du vil gå til.

Gå ind på den valgte hjemmeside

Administrationsgebyr

Her på siden kan du læse om administrationsgebyr for erhvervsvirksomheder, herunder informationer om fritagelse.

Administrationsgebyr for erhvervsvirksomheder

Det er lovbestemt, at alle virksomheder i Danmark skal betale et administrationsgebyr til dækning af kommunens omkostninger til etablering og administration af affaldsordninger til erhvervslivet.

Byrådet i Ikast-Brande Kommune har for 2018 fastlagt gebyret til 150,00 + moms. Gebyret opkræves hos alle affaldsproducerende virksomheder i kommunen.

Tjek din elektroniske postkasse
Opkrævning af administrationsgebyr sendes til virksomheders elektroniske postkasse primo september 2018. HUSK at tjekke den, da hverken rykker eller faktura sendes ud på papir.
  
Bemærk at det kun er meget få virksomheder, som kan opnå fritagelse. Eksempelvis hvis virksomheden er lukket eller havde en omsætning under 300.000,- kr i 2016. Ikast-Brande Kommune har på forhånd sorteret de virksomheder fra, som kan få fritagelse i henhold til affaldsbekendtgørelsen. 

 

Ansøgningsfristen for fritagelse er udløbet. Det er ikke længere muligt at søge om fritagelse, medmindre omsætningen for virksomheden i 2016 var under 300.000,- kr.

 

 

Affald&Genbrug - Ikast-Brande Kommune
Tlf:   99 60 32 50
mail: affald@ikast-brande.dk sikker mail: sikkerpost@ikast-brande.dk